Dzisiaj jest: Piątek, 29 marca 2024
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Opublikowano: środa, 28, kwietnia 2010 12:00
Relacja z wycieczki.

W dniu 25 kwietnia 2010 r. odbyła się wycieczka autokarowa do Szczepanowa, Dębna i Nowego Wiśnicza, zorganizowana przez Stowarzyszenie "Nasz Radziszów". Zwiedzanie Szczepanowa rozpoczęliśmy od uczestnictwa w mszy świętej w kościele w Szczepanowie, miejscowości, w której na świat przyszedł święty Stanisław Biskup Męczennik. Jego żywot jest związany z Krakowem, gdzie pełnił swoją posługę i gdzie poniósł męczeńską śmierć. Tu jest czczony w dwóch miejscach - na Wawelu i na Skałce, w wyjątkowych i symbolicznych miejscach. Święty Stanisław jest patronem Polski. Dla każdego radziszowianina jest również postacią bliską, jest przecież patronem naszej Szkoły Podstawowej. O Jego życiu i o wyjątkowym kościele szczepanowskim opowiedział nam duszpasterz tej parafii.

Kolejnym miejscem, które uczestnicy zwiedzili był zamek w Dębnie, mający piękną historię i bogate wyposażenie. Prawie godzinny pobyt na zamku pozwolił poznać życie jego mieszkańców i obyczaje panujące na przestrzeni kilku stuleci. Zwłaszcza młodsi uczestnicy wycieczki byli zauroczeni tym miejscem. Mieliśmy również okazję obejrzeć miejscowy kościół z końca XV wieku. Na zakończenie wszyscy zostaliśmy zaproszeni na coroczny turniej rycerski u podnóża zamku, który odbywa się w przedostatnią niedzielę września. Do walki o "złoty warkocz Tarłówny" zjeżdżają się rycerze z całej Polski i z wielu krajów europejskich. Ponoć w ubiegłym roku zmagania te oglądało w ciągu całego dnia około 20 tysięcy ludzi.

Ostatnim punktem na trasie wycieczki był pełny wyjątkowych zabytków Nowy Wiśnicz - niegdyś prywatne miasto. Zwiedziliśmy monumentalny zamek, pięknie wpisujący się w panoramę miejsca, widoczny z dużej odległości. Pani przewodnik interesująco opowiadała o przeszłości zamku, jego mieszkańcach i budowniczych. Na jego poznawanie poświęciliśmy prawie półtorej godziny, ale z trudem zdążyliśmy, ponieważ jest tam co oglądać.

Turyści usatysfakcjonowani widokami, wrażeniami i piękną, słoneczną pogodą, wrócili do Radziszowa dopiero pod wieczór.

Oczekujemy na propozycje tras kolejnych wycieczek. Jak na razie sugerowano nam zwiedzanie zamku w Pszczynie, Sandomierza lub Czernej. Oczekujemy na Państwa propozycje, które składać można w formie pisemnej na naszą skrzynkę e-mailową: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.